مقالات

استاد محمود فرشچیان

استاد محمود فرشچیان، یکی از نقاشان برجسته و معروف ایرانی، در سال ۱۳۰۸ در شهر اصفهان به دنیا آمد. او از پدری که هنردوست بود، تحت تأثیر قرار گرفت و از جوانی به هنر نقاشی علاقه‌مند شد. پدرش، با توجه به استعداد فرزندش، او را به کارگاه استاد حاج “میرزاآقا امامی” هدایت کرد تا آموخته‌های هنری خود را پرورش دهد.

با پایان تحصیل در هنرستان هنرهای زیبای اصفهان و استادی زیر نظر “عیسی بهادری”، فرشچیان آمادگی لازم برای گام بعدی خود را فراهم کرد. این گام، سفر به اروپا بود که فرشچیان را با آثار و فضای هنری غرب آشنا کرد. در آنجا، او برای مدتی به مطالعه و بررسی آثار نقاشان برجسته پرداخت و تأثیرات بزرگی از این تجربه به دست آورد.

با بازگشت به ایران، فرشچیان با یک دیدگاه جدید و گسترده‌تر از هنر، آثار خود را به نمایش گذاشت و با ترکیب عناصر هنری مختلف و بهره‌گیری از معیارهای جهانی، به یکی از نقاشان برجسته و مورد توجه ایران تبدیل شد.

فرهاد رفیعی

من فرهاد رفیعی هستم در تابستان 57 در آبادان متولد شدم از کودکی عاشق نقاشی بودم واز سال 70 به طور جدی به تمرین نقاشی پرداختم ودررشته مینیاتور از سال 1381به بعد ازراهنمایی های با ارزش استاد محمود فرشچیان بهره مند گردیدم در حال حاضر در رشته های مینیاتور - ابرنگ - رنگ روغن- کاریکاتورو طراحی مشغول تمرین وخلق اثار هستم

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *