دل نگار مجموعه آثارهنری فرهاد رفیعی

 

من، فرهاد رفیعی متولد بیست یکم ماه تیرسال یک هزار وسیصد وپنجاه وهفت  در شهر گرم و آفتابی آبادان هستم.

  از کودکی علاقه زیادی به نقاشی داشتم ، هر جا کاغذ و قلمی پیدا میکردم آن صفحه مملو بود از طرحها و خطوط نقاشی ، تا جائیکه حتی  حاشیه  کتابهای پدرم نیزپر بود از طرحهای من .

همیشه خیالم  پر بود از فانتزی ، از اسبهای بالدار ،اژدها  و شاهزاده های  اسب سوار شمشیر بدست و......

 با لذت فراوان داستان های ذهنم را مصور می کردم وروی کاغذ می کشیدم .

 بعدها که بزرگتر شدم فانتزیهای ذهنم نیز  بزرگتر و غنی تر شد ،در تمام طول زندگی قلم ، کاغذ و رنگ  یارومونس تنهایی های  من بود وبه یاد ندارم روزی را که بدون نقاشی گذرانده باشم .

 به تدریج این حس واین علاقه را جدی تر گرفتم  ، به طراحی چهره پرداختم و در لذت آن غرق شدم .

در این بین با شخصی آشنا شدم که  جسته وگریخته نقاشی میکرد ودر این کار  خیلی جلوتر از من بود.این دوستی باعث شد تا کم کم با رنگ روغن آشنا شوم .

شروع کردم و پیش رفتم ،منظره ، چهره ، طبیعت بی جان و....

                          

                            

آنقدر  ادامه دادم تا توجهم به نقاشی های استادانه و زیبای استاد محمود فرشچیان جلب شد .با لذتی وصف نشدنی ودقتی عجیب  در دریای بی پایان فرشچیان غوطه ور شدم وغرق  زیبایی های خیره کننده آثاراستاد شدم.

دیگر فقط کارم این شده  بود که  ذره بینی به دست بگیرم و وجب به وجب این آثار حیرت انگیز وبی بدیل را به دقت بنگرم ، مطالعه کنم و الهام بگیرم .

با بهره گیری از قدرت تخیل قوی وجسارتی  که در خود سراغ داشتم وارد سبک نقاشی ایرانی  شدم . سبکی خاص وچالش برانگیزکه مرا مبهوت خود کرده بود.

حالا دیگر راهم را یافته بودم .  مشق رنگ و احساس ،تلفیق آن با تخیلات والهام از کارهای استاد ،تابلوهایی  میشد ساخت با مضامین کاملا بدیع .

                  

 البته گاهی  تابلوهایم کپی هایی بود از آثار استاد فرشچیان که هر زمان بخت یارم بود و محضر استاد را درک می نمودم با ارائه آنها  از رهنمودهای گوهر بارشان

بهره مند می شدم  و خطاهای کارم را به مددِ نظرِ صاحب نظراین اسطوره هنر  بهتر می دیدم  .

              

همزمان که در سبک نقاشی ایرانی یا همان مینیاتور فعالیت میکردم نظرم به نقاشی های پر طراوت و با احساس آبرنگ جلب شد و سعی کردم آبرنگ را هم تجربه نموده  و آن را در نقاشی خود وارد نمایم .

با این که نقاشی ایرانی سبکی منحصر به فرد و عمیق دارد همیشه نیم نگاهی از جنس شوق به طراحی و نقاشی واقع گرایانه هم  داشته ام و از آن لذت می برم  .

در تمام این سالها این افتخار را داشتم که بتوانم تجربیاتی را به دوستداران هنر  منتقل نمایم  و هیچ گاه ازمقوله آموزش  در سطح و به اندازه بضاعت ناچیز خود غافل نبودم چون بر این اعتقادم که آموزش هنر راهی است  برای رشد و کمال آن

به لطف و مدد کردگار یکتا سعی و تلاشم برای کسب دانش و تجربه در این راه پر فراز و فرود ادامه دارد ، همواره خود را شاگرد مکتبخانه بزرگ هنر می دانم و برآنم  تا تواضع و اخلاق را سر لوحه کار خود قرار دهم همچنان که  حضرت حافظ

می فرمایند :

"عشق میورزم و امید که این فن شریف      چون هنرهای دگر مایه حرمان نشود "

به امید آن  که هنر و هنرمند  در مهد هنرایران  بیش از پیش قدر ببیند و هنرهای منحصر به فرد ایرانی روز به روز بیشتر مایه افتخار ومباهات ایرانی در جهان گردد .

 

                                                                                                   
    

 

I am Farhd rafiei.I was born in Abadan city ; My educated is

 

accountancy , but I’m lover of painting .”Iranian painting”.

I started drawing when I was child  . Fortunately my family encouraged my interest in drawing my serious occupation was “learning and experiment” of painting & drawing.

I came to be acquainted with the works of the preeminent Iranian painter master Mahmoud Farshchian .”The beauty of which led me deep into the vast word of “Persian painting” (miniature).

I’m married and have a beauty son “Mahan” 10 years ago, I emigrated to Karaj city

                 .

I have some of the scholar in art .and I paint in many of method of painting as like as Water color ,Oil color ,Caricature ,Iranian panting ,specially method of master “Mahmoud Farshchian”.

The contemporary Persian miniature calls for two kinds of talent from the artist , he has to be not only creative but also a fine connoisseur of whole tradition , and most have unlocked its technical and aesthetic secrets.

In fact, Iranian painting is a kind of painting, that’s particular land of Iran, based on culture, knowledge of agnosticism, customs & tradition covering, religion  to distinguish of purport & subjects of intellectual’s attitude .It belongs to many years ago subjects Islam in Iran. Because there are many elaborates in this kind of painting western’s ingenious Title it “miniature”.

After many years todays , The new artists change it from small to large and it’s “of – today ”.In this kind of painting the colors are fresh and based on lines, spirals, without shadow / lighted and colors are solution in water

این سایت در حال ویرایش  می باشد

رفتن به خانه

با من در تماس باشید

جهت ارسال نظرات و ارتباط با من می توانید روی لینک زیر کلیک کنید.

مشاهده بیشتر